Schermvrij programmeren met Botley

Schermvrij programmeren met Botley

Schermvrij programmeren met Botley

De Botley 2.0 helpt kinderen vanaf 5 jaar leren programmeren en coderen en doet dit helemaal schermvrij! Je hebt dus helemaal geen tablet, smartphone of computer nodig.

Je gebruikt de afstandsbediening van de Botley om hem op verschillende manieren te programmeren. Het is de bedoeling dat je de stappen programmeert. Hiervoor gebruik je de afstandsbediening. Deze heeft verschillende knopjes. Eén stap voorwaarts, één draai naar links, één stap voorwaarts, maak een geluid, herhaal, etc. Verzend de code en laat Botley de geprogrammeerde route uitvoeren. Eén “stap” is ongeveer 20 cm.

Kinderen kunnen in één reeks maximaal 80 stappen programmeren. Nadat een reeks is geprogrammeerd, druk je op verzenden en zie je Botley bewegen!

Wat kan allemaal met Botley doen?

Je kan hem laten bewegen in zes richtingen, muziek afspelen, objecten laten ontwijken of een zelfs lichtshow laten geven.

Mogelijkheid 1:

Maak een parcours met de bijgevoegde accessoires.

Tip: Moedig kinderen aan om de codekaarten in de juiste volgorde te leggen voordat Botley wordt geprogrammeerd. Dit helpt kinderen met het visualiseren van Botley’s route

Mogelijkheid 2:

Botley heeft een speciale sensor aan de onderkant; teken een dikke zwarte lijn en kijk hoe Botley deze volgt. Je kan ook de bijgevoegde puzzel gebruiken.


Uitverkocht

Mogelijkheid 3: De Afneembare robotarmen zorgen ervoor dat Botley kleine objecten kan verplaatsen. Je kan bijvoorbeeld Botley programmeren om een bal het doel in te manoeuvreren.

Dit zijn maar enkele van de spel- en ontdek mogelijkheden met deze kleine vriend, een meerwaarde in elke huiskamer of klaslokaal.

x